冷戦下の世界(社会秩序をめぐるメディアのせめぎ合い):The world in cold war (contention of the media involving social order):냉전아래의 세계(사회 질서를 둘러싼 미디어의 서로 서로 다퉈):冷战下的世界(围绕社会秩序的媒体互争互相)


●1913年、アメリカの心理学者が、分析(診断)よりも反応実験(刺激と反応の測定)を重視する立場を表明する。≫ In 1913, an American psychologist will express the position of attaching greater importance than to analysis (diagnosis) to a reaction experiment (measurement of a stimulus and a reaction). ≫ 1913년, 미국의 심리학자가, 분석(진단)보다도 반응 실험(자극이라고 반응의 측정)을 중시하는 입장을 표명한다. ≫ 1913年,美国心理学家,表明比分析(诊断)重视反应实验(刺激和反应的测量)的立场都。

☞ John B. Watson(1878-1958):约翰·布罗�斯·华生:존 B. 왓슨:アメリカの心理学者、ジョンワトソン博士と行動主義宣言 http://en.wikipedia.org/wiki/John_B._Watson

Psychological basic research of conditioning by fear (stimulus).:恐怖(刺激)による条件付けの基礎研究(心理学)。공포에 의한 조건붙임(외상)의 기초 연구(심리학):由恐怖(刺激)的条件帐单的基础研究(心理学)。http://en.wikipedia.org/wiki/Fear_conditioning

C&P"{ 行動主義の基本的な考え方は、次の通りである。「自由な意志」とは錯覚(幻想)であり、人間の「行動」とは遺伝と環境によって決定付けられている。≫ The fundamental view of behaviorism is as follows. "Free will" is an illusion (fantasy) and it is determined by heredity and environment with man's "action." ≫ 행동주의의 기본적인 사고방식은, 다음과 같다. 「자유로운 의지」라고는 착각(환상)이며, 인간의 「행동」과는 유전과 환경에 의해 결정지어져 있다. ≫ 行为主义的基本的想法,如下。与「自由的意志」是错觉(幻想),所谓人的「行动」与遗传根据环境决定被安上。

この時代のアメリカにおいて、この発想が指導者によって支持されていた。個人主義に対する批判。個人の為に社会秩序(コミュニティ)は存在するのではない。社会秩序の発展の為に、適合した進歩的な個人(メンバー)を創出することが大切である。そのために学問(教育政策と研究)や社会制度は整えられるべきである。プラグマティズムジョン・デューイ。日本における西洋学問の導入の中で、心理学(元良勇次郎)は、アメリカを経由して国内に広められた。≫ A certain way of thinking was supported by the leader in the United States of this time. Criticism to individualism. Social order (community) does not exist for an individual. It is important to create the progressive individual (member) who suited for development of social order. Therefore, learning (an education policy and research) and a social system should be established. Pragmatism and John Dewey. In introduction of the Western learning in Japan, psychology (Yujiro Motora) was spread via the United States at home. ≫ 이 시대의 미국에 있어서, 다음 발상이 지도자에 의해 지지를 받는고 있었다. 개인 주의에 대한 비판. 개인 때문에 사회 질서(커뮤니티)은 존재하는 것이 아니다. 사회 질서의 발전 때문에, 적합한 진보적인 개인(멤버)을 창출하는 것이 중요하다. 그 때문에 학문(교육 정책과 연구)이나 사회제도는 갖출 수 있어야 한다. 프래그마티즘(pragmatism)과 존·듀이. 일본에 있어서의 서양학문의 도입 안(속)에서, 심리학(모토요시(元良) 유지로(勇次郎))은, 미국을 경유해서 국내에 널리 퍼지게 할 수 있었다. ≫ 在这个时代的美国,下面的构思根据领导人被支撑。对个人主义的批判。为了个人社会秩序(团体)不是存在。为了社会秩序的发展,打造适合的进步的个人(成员)重要。为此学问(教育政策和研究)和社会制度应该被整好。实用主义和约翰·杜威。在在日本的西洋学问的引进中,心理学(原良勇次郎),经由美国向国内能传播了。‥λ=(∵`{カミカゼ作戦の背景、影に隠れた人々の役割分担について「教育(メディアによる世論誘導)」について犬は追跡します。:dog pursues the division of roles which hid in the background of kamikaze culture.:개는, 【가미카제】문화의 배경에 숨은 분업을 추적합니다.:狗,追踪隐藏在神風(kamikaze)文化的背景的分工。


‥古代から近現代への道。文字による記録。通信技術の発達。大きな物語の共有(社会秩序の歴史共有)。やがてその知識は、人々のコミュニティ意識を高める一方で、人々の対立も深めさせました。信仰。民族意識。経済的な権益。国家観(戦略論)。二十世紀において、人々の世界観はイデオロギー(社会秩序の方式)に関わる終末的な対立になりました。冷戦の対立は核戦争の危機に発展しました。地球の上は、大きく二つの立場に分裂。伝統的な秩序(支配の構造)を支持する立場、そして、その解体を支持する立場。第二次世界大戦あとの国際社会は、軍拡競争と大消費時代に突入しました。≫ The road from ancient times to modern times. Record in a character. Development of communication technique. Sharing of a big tale (history sharing of social order). Soon, while the knowledge raised people's community consciousness, people's confrontation also deepened it. Faith. Racial consciousness. Economical rights and interests. National view (strategy theory). In the 20th century, people's view of the world became the end confrontation in connection with ideology (system of social order). Confrontation of the cold war developed into the crisis of the nuclear war. An earth top is roughly divided in two positions. The position which supports traditional order (structure of rule), and the position which supports the demolition. The international society after World War II rushed into an arms race and the large consumption age. ≫ 고대부터 근현대에의 도로. 문자에 의한 기록. 통신 기술의 발달. 큰 이야기의 공유(사회 질서의 역사 모두 유). 드디어 그 지식은, 사람들의 커뮤니티 의식을 높일 뿐에서, 사람들의 대립도 깊게 시켰습니다. 신앙. 민족의식. 경제적인 권익. 국가관(전략론). 20세기에 있어서, 사람들의 세계관은 이데올로기(사회 질서의 방식)에 영향을 미치는 종말적인 대립이 되었습니다. 냉전의 대립은 핵전쟁의 위기에 발전했습니다. 지구 위는, 크게 둘의 입장에 분열. 전통적인 질서(지배의 구조)을 지지하는 입장,그리고, 그 해체를 지지하는 입장. 제2차 세계대전 뒤의 국제 사회는, 군비 확장 경쟁과 대소비 시대에 돌입했습니다. ≫ 从古代向近现代道路。由文字的记录。通信技术的发达。大的故事的共享(社会秩序的历史共享)。不久那个知识,一方面提高人们的团体意识,人们的对立也使之加深了。信仰。民族意识。经济上的权益。国家印象(战略论)。在二十世纪,人们的世界观成为了牵涉思想体系(社会秩序的方式)的结束的的对立。冷战的对立核战争的危机发展了。地球上面,是很大地二个立场分裂。传统的支撑秩序(支配的结构)的立场,并且,支撑那个拆卸的立场。第二次世界大战后边的国际社会,扩充军备竞争和大消费时代突入了。

群衆(世論形成や文化研究)に対するアプローチ。そして個人の心(ならびに五感)をテーマに扱う医学的な研究(心理学、精神の生理学)は、分裂した二つの世界で取り組まれました。≫ Approach against a crowd (public opinion formation and cultural studies). And it tackled in the two worlds where the medical research (psychology, mental physiology) treated on the theme of the individual heart (and senses) was divided. ≫ 군중(여론형성이나 문화연구)에 대한 어프로치 연구. 그리고 개인의 마음(감각)을 테마에 취급하는 연구(심리학, 정신의 생리학)은, 분열된 둘의 세계에서 대응되었습니다. ≫ 对群众(世论形成和文化研究)的方法研究。又为主题处理个人的心(感觉)的医学术的研究(心理学,精神的生理学),在分裂的二个世界被致力。


● Henry Hallett Dale (1875-1968):亨利·哈利特·戴尔:헨리 핼릿 데일:ヘンリーHデイル(英国の脳科学者. 1914年から1940年代にかけて, 化学物質による神経伝達のしくみが解明される) http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Hallett_Dale


●1944, Nicholas J. Spykman's Rimland strategy:尼古拉斯·斯皮克曼:スパイクマンのリムランド(辺縁諸国との戦略的外交)理論http://pt.wikipedia.org/wiki/Nicholas_J._Spykman


●1945, United Nations Charter:联合国宪章:국제 연합 헌장:国際連合憲章の締結 http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Charter 




Neocolonialism:新殖民主义:신식민주의:ポストコロニアリズム(新植民地主義= 市場原理, 経済主導による旧植民地地域の支配= 支配システムの変更) http://en.wikipedia.org/wiki/Neocolonialism
mikaerupochi 2014/11/13 00:36


The Korean War (1950-1953) and the San Francisco treaty (Japan will return to international society 1951).:朝鮮戦争(1950-1953)とサンフランシスコ条約(1951年における日本の国際社会への復帰)。조선 전쟁(1950-1953)과 샌프란시스코 조약 (1951년, 일본은 국제 사회에 복귀한다).:朝鲜战争(1950-1953)和圣弗兰西斯科条约(1951年,日本复归在(到)国际社会)。


◉ 1954-1968 African-American Civil Rights Movement (1954–68):非裔美國人民權運動:아프리카계 미국인 민권 운동:アフリカ系アメリカ人による差別の撤廃ー公民権運動 http://en.wikipedia.org/wiki/African-American_Civil_Rights_Movement_(1954%E2%80%9368)



1956年、ダートマス会議において科学者たち(人工知能)が「コンピュータによる人間(思考と言動)の真似」について情報交流を提言する。AI開発。計算理論。言語処理。神経機能。抽象的な思考。人間の想像力について、その解明が始まる(認知科学の歴史)。≫ In 1956, in the Dartmouth meeting, scientists (artificial intelligence) will propose information exchange about "imitation of the human being (thinking and speech and conduct) by a computer." A.I. Artificial Intelligence development. Computational theory. Language processing. Nervous function. Abstract thinking. The elucidation starts about man's imaginative power (history of cognitive science). ≫ 1956년, 다트 매스 회의에 있어서 과학자들 (인공지능)이 「컴퓨터에 의한 인간(사고와 언동)의 흉내」에 대해서 정보교류를 제언한다. AI개발. 계산 이론. 언어처리. 신경기능. 추상적인 사고. 인간의 상상력에 대해서, 그 해명이 시작된다 (인지 과학의 역사). ≫ 1956年,在dart集体会议科学家们(人工智能)关于「由电脑的人(思考和言行)的仿效」建议信息交流。AI开发。计算理论。语言处理。神经功能。抽象的思考。关于人的想像力,那个阐明开始的(认知科学的历史)。☞ Dartmouth Conferences:达特矛斯会议:다트머스 회의:ダートマス会議 http://en.wikipedia.org/wiki/Dartmouth_Conferences


◉1957, Sputnik crisis:史普尼克危機:스푸트니크 충격:スプートニク・ショック(ソ連人工衛星が、アメリカよりも、先に地球の集会軌道に乗った=宇宙戦略の主導権をソ連に奪われたことへのアメリカの危機感) http://en.wikipedia.org/wiki/Sputnik_crisis


‥1957年、チャールズ・ライト・ミルズ(社会学者)が、著書(ホワイト・カラー)において、戦後に増加した中間層の「政治的な無関心な文化」を分析。翌年に彼は、アメリカ社会の組織的な支配構造(独裁的な権力行使)を批判した。政界、経済界、軍隊におけるパワー・エリートの権力行使。1958年における著書(パワー・エリート)。:1957, Charles Wright Mills (sociologist) will analyze "the political indifferent culture" of the middle class who increased in number to the postwar period in a work (white-collar worker). He criticized a systematic rule structure (dictatorial power use) of the American society in the next year. A power elite's power use in the political world, the economic world, and an army. The work in 1958 (power elite).:1957년, 찰스·라이트·【미루즈】(사회학자)이, 저서(화이트 칼라(white-collar))에 있어서, 전후에 증가한 백인중간층의 「정치적인 무관심한 문화」를 분석. 다음해에 그는, 미국 사회가 조직적인 지배 구조(독재적인 권력행사)을 비판했다. 정계, 경제계, 군대에 있어서의 파워·엘리트의 권력행사. 1958년에 있어서의 저서(파워·엘리트).:1957年,查尔斯·灯·米尔斯(社会学家),分析在著作(脑力工作者),战后紒加的中间层的「政治的不感兴趣的文化」。翌年他,批评了美国社会的系统的支配结构(独裁的的权力使用)。政界,经济界,在军队的权力·杰出人物的权力使用。在1958年的著作(权力·杰出人物)。


もう一つの根源的な探究(謎に向き合う研究)。≫ Another origin research (research which faces a mystery). ≫ 또하나의 근원적인 탐구(수수께끼에 마주 향하는 연구). ≫ 另一个根源的的探求(神秘地相对的研究)。‥言葉(表現)を操るヒトは、何処から来たのか。行動主義的な言語研究(言葉に対する価値観と分類)ではなく、チョムスキーたちによる「生成文法(1950年代)」のアプローチが始まる。≫ Where did the humans who manipulate language (expression) come from? Not behaviorism language research (the sense of values and classification to language) but the approach of "the generative grammar (the 1950s)" by Chomsky and others starts. ≫ 말(표현)을 조종하는 인간은, 어디로부터 온 것인가? 행동주의적인 언어연구(말에 대한 가치관과 분류)이 아니고, 촘스키들에 의한 「생성 문법(1950년대)」의 어프로치가 시작된다. ≫ 运用言词(表现)的人,是从何处来的?不是行为主义的的语言研究(对言词的价值观和分类),由chomusuki们的「生成文法(1950年代)」的方法开始。


1958年、アメリカ航空宇宙局(NASA)が設立する。

1961, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:NASAchimp.jpg

λ=(∵`{???

http://en.wikipedia.org/wiki/Enos_(chimpanzee)" style="text-decoration: none; background-image: none; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-color: initial; " title="en:Enos (chimpanzee)"
Enos the space chimp is wearing a space suit and lying in his flight couch while being prepared for insertion into the
a http://en.wikipedia.org/wiki/Mercury-Atlas_5
en:Mercury-Atlas 5 capsule in 1961.


◉ 1961年、アイゼンハワー大統領が、退任演説において「アメリカにおける軍産複合体の文化的な影響」を告発した(憂慮の表明)。≫ In 1961, President Eisenhower charged "the cultural influence of the military-industrial complex in the United States" in the retirement speech (and manifestation of anxiety). ≫ 1961년, 아이젠하워 대통령이, 퇴임 연설에 있어서 「미국에 있어서의 군산 복합체가 문화적인 영향」을 고발했다 (우려의 표명). ≫ 1961年,艾森豪威尔总统,在卸任演说告发「在美国的军队产复合体文化的影响」(忧虑的表示)。

& Jim Crow laws (1876-1964):吉姆·克勞法:짐크로 법:ジム・クロウ法=偏見(慣習と科学的偏見)にもとづく公共、民間サービス利用の分離を定めた法律。http://en.m.wikipedia.org/wiki/Jim_Crow_laws