Topic.2 〓映画産業の第一次黄金期:The first period of a movie (theater) age:영화의 제1차황금기:电影的第一次黄金期〓


‥映画とは何か。視覚効果の研究(心理学)。動画の記録技術から出発した実験的な芸術活動が、映画のはじまりです。巨大な撮影所。観覧設備(映画館)の整備。音響技術との融合。カラーの登場。まだテレビが普及していなかった時代、映画は世界最大の娯楽産業にもなりました。アニメーションにおける創作。古典的物語の再現。未来世界の夢。スリルと情操効果の追求。スクリーンに投影された動画に対して、人々は夢中になりました。≫ What is a movie? Study of the visual effect (psychology). A movie is the experimental art which developed from recording technology of an animation. Huge lot. Maintenance of inspection equipment (theater). Fusion with audio technology. Appearance of a collar. The time when a television has not been widely used yet and a movie were also the biggest entertainment industry in the world. Creation in a cartoon film. Reproduction of a classic story. Dream of the future world. Pursuit of a thrill and the sentiment effect. People got rapturous to the animation projected onto a screen. ≫ 영화는 무엇인가? 시각효과의 연구(심리학). 영화는 동영상의 기록 기술로부터 발전한 실험적인 예술입니다. 거대한 촬영소. 관람 설비(영화관)의 정비. 음향기술과의 융합. 컬러의 등장. 아직 텔레비전이 보급되지 않고 있었던 시대, 영화는 세계최대의 오락산업도 되었습니다. 애니메이션에 있어서의 창작. 고전적 이야기의 재현. 미래세계의 꿈. 스릴과 정조효과의 추구. 스크린에 투영된 동영상에 대하여, 사람들은 몰두했습니다. ≫ 电影是什么。视觉效果的研究(心理学)。电影是从动画的记录技术发展的实验的的艺术。巨大的摄影所。观看设备(電影院)的整备。与音响技术的融合。颜色的登场。还电视机没普及的时代,电影也成为了世界最大的娱乐产业。在动画的创作。古典的故事的再现。未来世界的梦。惊险和情操效果的追求。对被屏幕投影的动画,人们入迷了。
☞ フェナキストスコープ(驚き盤):Phenakistoscope:페나키스토스코프:費納奇鏡 https://en.wikipedia.org/wiki/Phenakistoscope &ヴィルヘルム・ヴント(基礎心理学):Wilhelm Wundt:빌헬름 분트:威廉·冯特 https://en.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Wundt
☞ 映画:Film:영화:电影 https://en.wikipedia.org/wiki/Film


‥青年のその第一歩は、日中戦争におけるプロパガンダ映画の時代でした。そしてGHQによる統制下。映画監督・黒澤明のスタート地点は、無条件降伏あとの廃墟です。アウトロー。主導権争いや陰謀の虚しさ。貧さの中でサバイバルする人々。その助け合い。価値のある仕事。日本における現実(復興)と連動しながら、常に彼の作品は、アンチテーゼ(現実に対する問いかけ)を 内包(ないほう)していたりします。羅生門。生きる(志村喬)。七人の侍。用心棒は、彼の名前を世界に伝えました。TVの台頭。作品に対するスポンサーの介入。そして対立。一時期、彼と映画作りは離ればなれになりますが、彼を慕う人々によって彼の映画制作は支えられました。古典的な物語について、彼は発掘的に蘇らせることも試みました。晩年の作品(夢)には「原発事故」を想い起こさせるイメージが遺されています。≫ The youth's first step is the time of the propaganda in the Sino-Japanese war. By GHQ, under control. A start spot of a movie director and Akira Kurosawa is a ruin after unconditional surrender. Outlaw. The exhaustion of the tug-of-war and the scheme. Cooperation of the people who survivel in the poor. Valuable work. His work is always holding an antithesis (Ask to actuality) while being connected with actuality in Japan (with rehabilitation). Rashomon. I live (Takashi Shimura). Seven samurais. A chucker-out handed his name down to the world. Rise of a television. Sponsor's intervention to a work. And it's opposing. Movie making became separate from a time and him, but his movie production was supported with the people who yearn for him. He also tried to make tge revive in finding way about a classic story. The image which makes "nuclear accident" remember is left for a work (Dream, Yume) in the sunset. ≫ 청년의 첫걸음은, 중일전쟁에 있어서의 프로파간다(propaganda)와 통제의 시대입니다. GHQ의 통제 아래. 영화감독·구로사와(�澤) 아키라(明)의 스타트 지점은, 무조건 항복 뒤의 폐허입니다. 아우트로(outlaw). 주도권다툼이나 음모의 허무함. 가난사 안(속)에서 살아남는 사람들의 서로 돕기. 가치가 있는 일. 일본에 있어서의 현실(부흥과)과 연동하면서, 항상 그의 작품은, 안티테제(antithesis)(현실에 대한 질문)을 품고 있습니다. 나생문. 산다 (시무라(志村) 교(喬)). 7명의 사무라이. 신변 보호인은, 그의 이름을 세계에 알렸습니다. TV의 대두. 작품에 대한 스폰서의 개입. 그리고 대립. 한 때, 그와 영화만들기는 뿔뿔이 흩어집니다만, 그를 그리워하는 사람들에 의해 그의 영화제작은 유지할 수 있었습니다. 고전적인 이야기에 대해서, 그는 발굴적으로 되살아나게 하는 것도 시도했습니다. 만년의 작품(꿈)에는 「원전사고」를 상기시키는 이미지가 남겨지고 있습니다. ≫ 青年的第一步,是在日中战争的宣传和统一的时代。GHQ的统一下。电影导演·�泽明的开始地点,是无条件投降后边的废墟。非法。主导权争夺和阴谋空虚。在贫困sa中生存的人们的互相帮助。有价值的工作。与在日本的现实(复兴和)一边联动,经常他的作品,一边抱着反题(对现实的提问)。罗生门。活(志村乔)。七个武士。保镖,告诉了世界他的名字。TV的抬头。对作品的赞助商的介入。又对立。一个时期,与他电影制作变得分散,不过被怀念,他的人们他的电影摄制被支撑了。关于古典式的故事,他在发掘的使之复苏也尝试了。被晚年的作品(梦)使之想起「核电站事故」的印象被剩下。

☞ スポンサー(広告主ならびに資金提供団体):Sponsor (commercial):스폰서:贊助 https://ja.m.wikipedia.org/wiki/%E3%82%B9%E3%83%9D%E3%83%B3%E3%82%B5%E3%83%BC ☞ アンチテーゼ:Antithesis:안찌테:映襯 https://en.wikipedia.org/wiki/Antithesis



同じ時代、人々の心に安らぎをもたらした歌手は、この小さな少女です。美空ひばり。途中。≫ The singer who lit up a relief in people's heart the same time is this small girl. Hibari Misora. ‥The way. ≫ 같은 시대, 사람들의 마음에 편안을 켠 가수는, 이 작은 소녀입니다. 미조라 히바리. ‥도중. ≫ 为一样的时代,人们的心点安乐的歌手,是这个小少女。美空云雀。‥途中。