Break&Detour"{七つの秩序と摩擦。江戸時代の文化。:Friction of 7 order. Culture of the Edo period.:7질서의 마찰. 에도(江戶) 시대의 문화. :七秩序的摩擦。江户时代的文化。

全体のおさらい。戦国時代を徳川一族が収束させたあと、日本国内は「七つの社会秩序」が同時に存在する状況になりました。それぞれの社会秩序は、対立と支配(服従)の歴史を反映しています。≫ 전체의 복습. 전국시대를 도쿠가와(�川) 일족이 결속시킨 뒤, 일본국내는 「7개의 사회 질서」가 동시에 존재하는 상황이 되었습니다. 각각의 사회 질서는, 대립과 지배(복종)의 역사를 반영하고 있습니다. ≫ 全部的复习。�川一族使之结束战国时代以后,日本国内「七个社会秩序」成为了同时存在的状况。各自的社会秩序,与对立反映着支配(服从)的历史。≫ The whole review. After the Tokugawa family completed the Age of Civil Wars, the inside of Japan became a situation where "seven social order" existed simultaneously. Each social order is reflecting the history of confrontation and rule (obedience).



Cinema "夢(dream)" by A. kurosawa.

❶朝廷儀礼の社会秩序(奈良から京都へ):조정예의의 사회 질서(나라(奈良)에게서 교토(京都)에). :朝廷礼仪的社会秩序(从奈良向京都)。: Social order of Emperor courtesy (from Nara to Kyoto).

 


❷江戸中心になった侍社会の秩序(全国規模):에도(江戶) 중심이 된 사무라이사회의 질서(전국규모). :成为江户中心的武士社会的秩序(全国规模)。:Order of the samurai society which became focusing on Edo (national scale). 



cinema:seven samurai, A. kurosawa


❸所有される農民の社会秩序(全国規模):소유되는 농민의 사회 질서(전국규모). :被所有的农民的社会秩序(全国规模)。:A farmer's social order of which possession is done (national scale).

❹都市生活者(商人はじめ町人)の社会秩序:도시생활자 (상인 처음 마을 사람)의 사회 질서. : 城市生活者(商人开始商人)的社会秩序。:city dweller's (a merchant's start townspeople) social order.

 

Ukiyo-e:Hiroshige

❺全国各地のアウトカースト(穢多)の社会秩序:전국각지의 아웃카스트(out caste,穢多)의 사회 질서. :全国各地的out caste(秽多)的社会秩序。:Outcaste (穢多) social order of national every place.

アイヌ民族の社会秩序(北域):아이누(Ainu) 민족의 사회 질서(북영역). :阿伊努族民族的社会秩序(北阶段)。: Social order of Ainu race (north region). 

隠れキリシタンの社会秩序(全国各地):숨음 키리시탄의 사회 질서(전국각지). :隐藏天主教的社会秩序(全国各地)。:Secret Christian's social order (national every place). 
Remains of Japanese secret christians. sawada miki's colection

また、これに人口増加と自然災害も影響しました。そして❽薩摩侵攻あとの琉球人社会が、この後に加わります。それは、琉球人社会の成立と一緒に2.9で整理します。次回予告。これまで学べた「軍事と経済とメディア戦略」のトライアングル(△)。王朝文化よりも、pochipediaは△を軸にして整理します。≫ 또, 이것에 인구증가와 자연 재해도 영향을 주었습니다. 그리고❽ 사쓰마(薩摩) 침공 뒤의 류큐인사회가, 이 다음에 가해집니다. 그것은, 류큐인사회의 성립과 함께 2.9로 정리합니다. 다음번예고. 지금까지 배울 수 있었던 「군사와 경제와 미디어 전략」의 트라이앵글(△). 왕조문화보다도, pochipedia는 △을 축으로 해서 정리합니다. ≫  还有,与人口�加自然灾害也影响了这个。并且❽萨摩侵占后边的琉球人社会,之后加入。那个,与琉球人社会的成立一起以2.9整理。下次预告。到现在为止能学习的「军事和经济和媒体战略」的三角形(△)。比王朝文化都,pochipedia要轴整理△。≫ Moreover, the increase in population and the natural disaster also influenced this. And the Ryukyuan society after ❽Satsuma invasion joins next. It is arranged by 2.9 together with formation of Ryukyuan society. A next preliminary announcement. The triangle (△) of "the military affairs, the economy, and the media strategy" which were able to be studied until now. Rather than dynasty culture, pochipedia is arranged centering on △. 



【古代日本における秩序シフト:고대 일본에 있어서의 질서 시프트:古代在日本的秩序移动:An order shift in ancient Japan】

自然秩序(自然知識)を中心にする❻アイヌ民族系の社会秩序。縄文系の社会秩序。その上に❶朝廷儀礼の社会秩序が、次第に西から東へと上書きされます。参考:日本人遺伝子のサンプリング調査研究。政治的な中心地も「九州における倭国」から「関西における大和朝廷」にシフトしました。また農耕中心の社会秩序を定着させる為に、排他的な❺アウトカースト(穢多)の価値観が日本全国に広められます。食肉処理や皮革加工や葬儀や刑罰に携わる人々。死を連想させる世襲職業が迫害されました。≫ 자연질서(자연지식)을 중심이게 합니까 ❻ 아이누(Ainu) 민족계의 사회 질서. 승문(繩文)계의 사회 질서. 그 위에 ❶조정예의의 사회 질서가, 점차로 서쪽에서 동쪽에 덮어 써집니다. 참고:일본인유전자의 표본 조사 연구. 정치적인 중심지도 「규슈(九州)에 있어서의 와(倭)국」으로부터 「간사이(關西)에 있어서의 야마토초우테이(大和朝廷)」에 시프트했습니다. 또 농경중심의 사회 질서를 정착시키기 위해서, 배타적인 ❺아웃카스트(out caste)(穢많음)의 가치관이 일본 전국에 널리 퍼뜨릴 수 있습니다. 식육처리나 피혁가공이나 장례식이나 형벌에 종사하는 사람들. 죽음을 연상케 하는 세습 직업이 박해되었습니다. ≫ 自然地做秩序(自然地以知识为中心)❻阿伊努族民族系的社会秩序。绳文系的社会秩序。而且❶朝廷礼仪的社会秩序,逐渐从西向东被写在上面。参考∶日本人基因的抽样调查研究。政治的中心地从「在九州的倭国」为「在关西的大和朝廷」也移动了。为了再耕作中心的社会秩序使之固定下来,排他的的❺out caste(秽多)的价值观向日本全国被传播。从事肉食处理和皮革加工和丧葬仪式和刑罚的人们。使之联想死的世袭职业被迫害了。≫ Social order of a ❻ Ainu race system centering on natural order (natural knowledge). Social order of a straw-rope pattern system. The social order of ❶ Emperor courtesy is gradually overwritten from the west on it to the east. Reference: Sampling inspection research of a Japanese gene. The political center was also shifted from "倭国 in Kyushu" to "the Yamato Imperial Court in Kansai." Moreover, in order to fix the social order based on farming, the exclusive sense of values of ❺ outcaste (穢多) is spread in all parts of Japan. People engaged in meat production, leather processing, a funeral, or a punishment. The heredity occupation associated with death was persecuted. 

◉1615年:慶長見聞集(江戸初期のエッセー)では、「アウトカースト(穢多)の由来=朝鮮の被差別民」という流言が紹介される。現在も差別起源は論争中らしい。≫ 1615년:케이쵸(慶長) 견문집 (에도(江戶) 초기의 수필)에서는, 「아웃카스트(out caste)(穢많음)의 유래=조선의 피차별 국민」이라고 하는 유언이 소개된다. 현재도 차별 기원은 논쟁중인 듯하다.≫ 1615年∶庆长见闻集(江户初期的essay),「out caste(秽多)的来历=朝鲜的被差异人民」这个流言被介绍。现在差异起源好象也争论中。≫ 1615: In a 慶長(Kei-chou) knowledge collection(:essay in Edo), the rumor "the people of outcaste (穢多:eta,etta,enta) origin = Korea to be discriminated" is introduced.  The discriminating origin is under dispute still now.

【貴族から武家への社会シフト:귀족에게서 무가에의 사회 시프트:从贵族向武士门第社会移动:A social shift to a samurai from an aristocrat】

中国や朝鮮との外交貿易。僧侶の海外留学。国内の収穫物。大和朝廷は、都市(中心)へ情報や資源や人材を集めます。朝廷によって任命された地方有力者たち。彼らが❷侍でした。仏教的な価値観のベーシックに侍社会は、❸労働力として農民たちと関係を築きました。食糧生産における平均人口比は、「貴族と士族5%」を「農民95%」が支える構造だったそうです。農民が一年間かけて生産した収穫物から年貢を集めることで、中央と地方の都市型秩序は維持されました。貴族や士族に従属する農民は奴隷ではありません。貴重な経験知識と労働力は兼ね備えていたからです。そのため農民は、統治能力の乏しい侍(領主)に対して抵抗もしました。逃散(chousan)と一揆(暴動)。逃散(chousan)とは、過剰な年貢や汚職に対するサボタージュ連名抗議です。耕作継続をめぐって❶❷❸の間には、常に政治的な緊張関係がありました。古代における大和朝廷下において、すでに「相互監視」と「連帯責任」による連帯感の養成システムが法制化されます。652年の"五保の制度"。そして、1597年には治安維持の為に"五人組(goningumi)制度"が導入される。
≫  중국이나 조선과의 외교무역. 승려의 해외유학. 국내의 수확물. 야마토초우테이(大和朝廷)는, 도시(중심)에 정보나 자원이나 인재를 모읍니다. 조정에 의해 임명된 지방유력자들. 그들이 ❷ 사무라이이었습니다. 불교적인 가치관의 베이직에 사무라이사회는 ,❸ 노동력으로서 농민들과 관계를 쌓았습니다. 식량생산에 있어서의 평균 인구비는, 「귀족과 무사가족 5%」을 「농민95%」이 유지하는 구조이었다고 합니다. 농민이 일년간 관하여 생산한 수확물로 연공을 모으는 것으로, 중앙과 지방의 도시형 질서는 유지되었습니다. 귀족이나 무사가족에게 종속하는 농민은 노예가 아닙니다. 귀중한 경험 지식과 노동력은 겸비하고 있었기 때문입니다. 그 때문에 농민은, 통치 능력이 모자란 사무라이(영주)에 대하여 저항도 했습니다. 도산(chousan)과 봉기(폭동). 도산(chousan)과는, 과잉한 연공이나 오직에 대한 사보타지(sabotage) 연명항의입니다. 경작 계속을 둘러싸서 ❶❷❸ 의사이에는, 항상 정치적인 긴장 관계가 있었습니다. 고대에 있어서의 야마토초우테이(大和朝廷)아래로 두고, 이미 「상호감시」와 「연대책임」에 의한 연대감의 양성 시스템이 법제화됩니다. 652년의” 5호(保)의 제도”. 그리고, 1597년에는 치안유지 때문에” 5명 조(goningumi)제도”이 도입된다. ≫ 与中国和朝鲜的外交贸易。僧侣海外留学。国内的收获物。大和朝廷,集聚到城市(中心)信息和资源和人材。被朝廷被任命的地方有势力者们。他们❷是武士。为佛教的的价值观的BASIC武士社会、❸作为劳动力建立了农民们和关系。据说在粮食生产的平均人口比,是「农民95%」支撑「贵族和武士家族5%」的结构。由于由农民一年关于生产的收获物聚集地租的,中央和地方的城市型秩序被维持了。从属于贵族和武士家族的农民不是奴隶。贵重的经验知识和劳动力兼备。为此农民,对统治能力缺乏的武士(领主)反抗也做了。逃散(chousan)和武装起义(暴动)。所谓逃散(chousan),是过剩的对地租和贪污的偷懒联名抗议。围绕耕种继续❶❷❸间,有经常政治的紧张关系。在古代的能放大和朝廷下,已经「互相监视」由「连带责任」的联合感的培养系统被法制化做。652年的"五保的制度"。并且,1597年为了治安维持"五人组(goningumi)制度"被导入。 ≫ Diplomatic trade with China or Korea. A priest's overseas studying abroad. Domestic crops. The Yamato Imperial Court gathers information, resources, and talented people to a city (centeral). The district influential persons appointed by Emperor They were ❷ samurais. Samurai society built the relation with farmers as the ❸ labor force to the basics of the Buddhism sense of values. It is said that the average population ratio in food production was the structure where "95% of a farmer" supported "an aristocrat and 5% of a family with samurai antecedents." By collecting land tax from the crops which the farmer produced having covered for one year, the city type order of a center and rural areas was maintained. The farmer dependent on an aristocrat or a family with samurai antecedents is not a slave. It is because precious experience knowledge and labor force had. Therefore, the farmer also resisted to the scarce samurai (feudal lord) of ability to govern. 逃散(chousan) and a riot. 逃散(chousan) is the slowdown joint signature protest to superfluous land tax and corruption. Always political tense relations were between ❶❷❸ involving continuation of cultivation. In the bottom of the Yamato Imperial Court in ancient times, the cultivation system of a sense of solidarity by "mutual surveillance" and "joint liability" is already legislated. " System of 五保(go-ho,5-ho)" in 652. And a "five-man-groups (goningumi) system" is introduced in 1597 for maintenance of public order. 



農民は、抗議リーダーの処罰を回避する方策として「円形に署名するアイデア」を広めた。≫ The farmer spread "the idea which signs circularly" as a policy which avoids a protest leader's punishment. ≫ 农民,作为回避抗议领导人的处罚的方策扩大了「在圆形上(里)签名的想法」。≫ 농민은, 항의 리더의 처벌을 회피하는 방책으로서 「원형에 서명하는 아이디어」를 널리 퍼뜨렸다.

一方で自然災害や気候変動は直接、収穫量を左右しました。温帯の西日本。雪に閉ざされる東日本。平地と山岳地帯。各地では、飢餓と社会混乱を予防するシステムや思想も導入されます。非常時のための食糧備蓄。朱子学(儒教的な精神)に基づく計画経済。≫ 한쪽에서 자연 재해나 기후변동은 직접, 수확량을 좌우했습니다. 온대의 서일본(西日本). 눈에 닫아지는 동일본. 평지와 산악지대. 각지에서는, 기아와 사회혼란을 예방하는 시스템이나 사상도 도입됩니다. 비상시를 위한 식량비축. 주자학(유교적인 정신)에 근거하는 계획경제. ≫ 另一方面自然灾害和气候变动直接,左右了收获量。温带的西日本。在雪上(里)被关闭的东日本。平地和山岳地带。在各地,预防饥饿和社会混乱的系统和思想也被导入。为了非常时的粮食库存。基于朱子学(儒教的的精神)的计划经济。≫ On the other hand, the natural disaster and the climate change influenced crop yields directly. Temperate western part of Japan. East Japan shut by snow. The flat ground and a mountain range. In various places, the system and thought which prevent starvation and social disruption are also introduced. The food stockpile for an emergency. Planned economy based on the doctrines of Chu-tzu (Confucian soul).

【都市から発信される民衆文化:Public culture sent from a city:도시에서 발신되는 민중문화:【被城市发信的民众文化】


ё {1617年。浅草本願寺の建立。大火災のあと築地本願寺が再建された。
 :1617년. 아사쿠사(淺草) 혼간지(本願寺)의 건립. 대화재의 뒤 쓰이지(築地) 혼간지(本願寺)가 재건되었다. ∶1617年、浅草本愿寺的修建。大火灾以后筑地本愿寺被重建了。: 1617, erection of the Asakusa original vow temple. Tsukiji Hongan-ji was rebuilt after the disastrous fire.




また都市の賑わいを背景に、大衆娯楽の文化が開花する。宣伝文化。美人画。歌舞伎。落語。近松門左衛門の心中シリーズ。旅行ブーム。一方で幕府検閲の下では、自主規制と表現追求のジレンマもあった。≫再向背景城市的热闹,大众娱乐的文化开花。宣传文化。美人画。歌舞伎。单口相声。近松门左卫门的一同自杀系列。旅行高潮。另一方面在幕府检查下,也有自主限制和表现追求的困境。또 도시의 붐비기를 배경으로, 대중오락의 문화가 개화한다. 선전 문화. 미인획(화). 카부키. 만담. 치카마쯔 몬자에몬의 전심을 다함 시리즈. 여행 붐. 한쪽에서 막부(幕府)검열 아래에서는, 자주규제라고 표현 추구의 딜레마도 있었다. ≫ Moreover, the culture of mass entertainment blooms against the background of prosperity of a city. Blurb-izing. Beautiful-woman picture. Kabuki. Comic story. Monzaemon Chikamatsu's heart series. Travel boom. On the other hand, under government inspection, there was also dilemma of self-imposed control and expression pursuit. 

朝廷と士族の主導権争いが激化する中で、日本仏教における改革運動も本格化します。魂の救済をめぐる伝統的な階級観念。そして信仰心による差別の無い救済観念。それは戦国時代において、社会秩序の在り方をめぐる武力衝突にもエスカレートします。石山合戦比叡山の焼き討ち。本能寺の変。それぞれ❹宗派に属する資産家たちが、戦費捻出のために奔走します。日本各地では、南蛮貿易を通じて❼キリスト教を中心とする社会秩序も有力士族を中心に普及します。各地の仏教宗派が顧みなかった社会的弱者が、主体的にキリスト教に改宗する現象も起きます。農民。ハンセン病患者。遊女。非人と呼ばれたアウトロー達は、隠れキリシタンとして潜伏しました。徳川政権が日本を統一したあとも、七つの社会秩序が存続する状況は続きました。≫ While the fight for the leadership of Emperor and a family with samurai antecedents intensifies, reform movement in Japanese Buddhism also gets into stride. The traditional class idea involving spiritual relief. And a relief idea without discrimination by a faith. It escalates also to the armed clash involving the state of social order in the Age of Civil Wars. Ishiyama battle. Fire attack of Mt. Hiei. Honnoji Incident. ❹The rich men who belong to cult, respectively are busy for cost-of-war working out. In Japanese various places, the social order centering on ❼ Christianity also spreads focusing on a leading family with samurai antecedents through a nanban trade. The phenomenon which the socially vulnerable groups the Buddhist Schools of every place did not have regard [ socially vulnerable groups ] convert to Christianity actively also occurs. Farmer. Sufferer of Hansen's disease. Prostitute. The outlaws called the non-person hid out as a secret Christian. Also after the Tokugawa warrior regime unified Japan, the situation which seven social order continues continued. 
≫ 조정과 무사가족의 주도권다툼이 격화하는 중에서, 일본 불교에 있어서의 개혁 운동도 본격화됩니다. 혼의 구제를 둘러싼 전통적인 계급관념. 그리고 신앙 마음에 의한 차별이 없는 구제 관념. 그것은 전국시대에 있어서, 사회 질서의 본연의 자세를 둘러싼 무력충돌에도 확대합니다. 돌 산 전투. 히에이잔(比叡山)의 화공. 혼노지의 변. 각각 ❹ 종파에 속하는 자산가들이, 전비염출을 위해서 분주합니다. 일본 각지에서는, 남만무역을 통해 ❼ 그리스도교를 중심으로 하는 사회 질서도 유력무사가족을 중심으로 보급됩니다. 각지의 불교종파가 뒤돌아보지 않은 사회적 약자가, 주체적으로 그리스도교에 개종하는 현상도 일어납니다. 농민. 한센병환자. 유녀. 비인과 불린 아우트로(outlaw)들은, 숨음 키리시탄으로서 잠복했습니다. 도쿠가와(�川) 정권이 일본을 일치한 뒤도, 7개의 사회 질서가 존속하는 상황은 계속되었습니다. ≫  在朝廷和武士家族的主导权争夺激化中,在日本佛教的改革运动也正式化。围绕魂的救济的传统的阶级观念。并且由信仰心的差异没有的救济观念。那个在战国时代,为围绕社会秩序的应有的样子的武力矛盾也扩大。石山交战。hiei山的火攻。本能寺的事变。各自❹属于宗派的有产者们,为了战争费用想出奔走。在日本各地,通过南蛮贸易❼把基督教作为中心社会秩序也普及以有力武士家族为中心。各地的佛教宗派没往回看的社会的弱者,主动地为基督教改宗的现象也起来。农民。麻疯病患者。艺妓。错误人和被称作的非法们,作为隐藏天主教潜伏了。�川政权统一日本以后,七个社会秩序也继续存在的状况持续了。
‥λ=(∵`{这个少女们(照片),是近代被摄影的贵重的记录。别害怕。:この少女たち(写真)は、近代に撮影された貴重な記録。怖がらないでね。:이 소녀들 (사진)은, 근대에 촬영된 귀중한 기록. 무서워하지 않고.:These girls (photograph) are the precious records photoed in modernization. Don't be afraid. 

(+)庇われる犠牲、庇われない犠牲のテーマ。この他に西洋人&現地人の間に生まれる子供の差別。あるいはアイデンティティをめぐるジレンマ問題として進行する。Wikipediaの混血。英語圏ではmix,日本ではhalfやquaterとして呼称される。漁民の社会秩序も整理したい。≫ (+) Theme of the sacrifice protected and the sacrifice which is not protected. In addition, discrimination of the child born among the European & natives. Or it goes on as a dilemma problem involving an identity. The half-breed of Wikipedia. In English-speaking countries, it is called "mix". as half or quater in Japan. 
λ=(∵`{ I would like to also arrange fishermen's social order. ≫ (+) 감싸지는 희생, 감싸지지 않는 희생의 테마. 이밖에에 서양인&현지인의 사이에 태어나는 어린이의 차별. 혹은 아이덴티티를 둘러싼 딜레마 문제로서 진행한다. Wikipedia의 혼혈. 영어권에서는 mix, 일본에서는 half나 quater로서 호칭된다. 어민의 사회 질서도 정리하고 싶다. ≫  (+)被庇护的牺牲,不被庇护的牺牲的主题。这个其他西洋人&当地人之间生的孩子的差异。或作为围绕认同的困境问题进行。Wikipedia的混血。英语圈在mix,日本作为half和quater被称做。渔民的社会秩序也想整理。

次は八番目。そこに琉球という要素が組み込まれます。このテーマに入る前に、資料収集と整理の時間を頂きます。2月は長期休暇にします。四月までサボりたい。2.9の後は「近代日本篇」です。≫ Next, it is the eighth. An element called Ryukyu is incorporated there. Before going into this theme, time of reference collection and arrangement is obtained. A long leave will be used in February. I would like to play truant till April. After 2.9 is "a volume for modern Japan." ≫ 다음은 여덟번째. 거기에 류큐(琉球)라고 하는 요소가 갖추어집니다. 이 테마에 들어가기 전에, 자료수집과 정리의 시간을 주십니다. 2월은 장기휴가로 합니다. 4월까지 게으름 피우고 싶다. 2.9의 뒤에는 「근대일 본편」입니다. ≫ 下面是第八个。琉球这个要素被编入那里。在进入这个主题之前,领受资料收集和处理的时间。2月要长期休假。想到四月偷懒。2.9之后是「近代日正编」。






{〃〃〃‥〃〃〃゛


◉Gonin Gumi - Wikipedia, the free encyclopedia

◉Burakumin - Wikipedia, the free encyclopedia

◉Japanese people - Wikipedia, the free encyclopedia:This page is available in 51 languages

◉Ainu people - Wikipedia, the free encyclopedia:This page is available in 57 languages

◉National Institute of Genetics(2012.11.1)
http://www.nig.ac.jp/english/index.html {⁈‥ところが11/22 の落雷によって閲覧できない状況らしい。残念ですね。≫ However, seemingly it is in the situation which cannot be perused by 11/22 of thunderbolts. It is regrettable. ≫ 然而好象通过11/22 的落雷不能阅览状况。遗憾。≫ 그런데 11/22의 낙뢰에 의해 열람할 수 없는 상황인 듯하다. 유감스럽네요. 

The Rolling Stones - Jumping Jack Flash - Live On Copacabana Beach
http://m.youtube.com/watch?v=a6lJ071MeKA