【3/3。仏教の歩んだ道。神道(古代シャーマニズム)との遭遇:Memo. The way of Buddhism followed. The encounter to Shintoism (ancient shamanism):메모. 불교가 걸은 길, 신도(고대 샤머니즘)과의 우연히 만남:笔记。与佛教走的道,神道(古代萨满教)的遭遇】


❼火縄銃とキリスト教琉球侵攻と鎖国の背景(経過):The matchlock and Christian, With the background (&progress) of Ryukyu invasion, and national isolation(Sakoku):화승총의 도입,그리스도교의 탄압, 류큐(琉球) 침공과 쇄국의 배경(경과):火绳枪的引进,基督教的压制, 琉球侵占和闭关自守的背景(经过)


☞Battle of Nagashino :長篠の戦い:長篠之戰:나가시노 전투 http://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Nagashino

以前に、このテーマは、記録収集しました。九州。関西と東海地方。東日本。各地の武力勢力は、そのネットワークによって海外交易を活発化させる。当時の日本は有名な銀の産出国だったらしい(石見銀山のTV特集)。この時代の東京(関東)は、まだ湿地帯(未整備)でした。ヨーロッパ商人は、日本に単発銃(取引品目)とキリスト教をもたらします。キリスト教は、ヨーロッパにおける社会秩序の要であり、救済と平等を説きます。東南アジアに展開した日本人(海賊あるいは商人と奴隷)から、この根本思想は定着化します。長崎や博多。小さな中継基地だった那覇首里(琉球)には、日本仏教の寺院も点在していました。尚家による武力統一。明王朝清王朝との冊封外交。朝鮮仏教の権威を後ろ盾に、琉球王国は独立国(貿易国)としての基盤を固めます。日本本州では、織田信長が登場。キリスト教の布教解禁と、武力による仏教宗派の弱体化戦略。彼が暗殺されたあと、豊臣秀吉が登場。東西日本の征服と朝鮮侵攻。そして天皇の後援者(関白)になることで、彼は秩序統制を試みます。国内において仏教とキリスト教の対立がエスカレート。この状況の中で、彼は病死しました。そして徳川家康(親子)の登場。豊臣ファミリーの排除あと、彼らは関東に都市機能を移す(東京の大干拓)。朝廷から将軍(称号)を授けられた徳川幕府は、1607年に琉球侵攻(東南アジア交易の主導権確保)を判断。しかしながら伝統秩序(仏教と神道)とキリシタン(改革派)の軋轢は、限界に達しました。宣教師の退去命令(1613)。キリスト教徒の入国禁止令(1616)。長崎、島原の乱(1637-1638)。≫ Before, record collection of this theme was carried out. Kyushu. Kansai and the Tokai district. East Japan. The military power influence of every place activates overseas trade by the network. Seemingly, Japan of those days was a producing country of famous silver (TV special edition of the Iwami silver mine). Tokyo (Kanto) of this time was still a damp area (undeveloped). The Europe merchant brings Japan a single-loader (dealings items) and Christianity. Christianity is an important point of the social order in Europe, and explains relief, Taira, etc. This fundamental thought is fixing-ized from the Japanese (a pirate or a merchant, and a slave) who developed to Southeast Asia. Nagasaki and Hakata. The institution of translation-into-Chinese culture (Confucianism and China Buddhism). Naha and Shuri (Ryukyu) which were small relay bases were dotted also with the temple of Japanese Buddhism. Military power unification by Shou tribe(尚家). Imperial rank-awarding letter diplomacy with a Ming dynasty or the Qing Dynasty. To backing, Ryukyu Kingdom hardens a base as an independent country (trading country) for the authority of Korean Buddhism. Nobunaga Oda appears in Japanese Honshu. The weakening strategy of the removal of the ban on propagation of Christianity, and the Buddhist Schools by military power. After he is assassinated, Hideyoshi Toyotomi appears. Conquest of east-and-west Japan, and Korean invasion. And by becoming the Emperor's supporter (chief adviser to the Emperor), he tries order control. At home, confrontation of Buddhism and Christianity escalates. He died of an illness in this situation. And Ieyasu Tokugawa (parent and child's) appearance. They transfer an urban function to Kanto after exclusion of the Toyotomi family (large land reclamation of Tokyo). The Tokugawa shogunate given the general (title) from Emperor will judge the Ryukyu invasion (leadership reservation of the Southeast Asia trade) in 1607. However, the friction of tradition order (Buddhism and Shintoism) and a Christian (reformer) reached the limit. A missionary's deportation order (1613). A Christian's immigration ban (1616). Nagasaki, Shimabara Uprising (1637-1638). ≫ 이 테마는, 이전에 기록 수집되었습니다. 규슈(九州). 간사이(關西)와 도카이지방(東海地方). 동일본. 각지의 무력세력은, 그 네트워크에 의해 해외교역을 활발화시킨다. 당시의 일본은 유명한 은의 출산국이었을 모양이다 (이시미(石見) 은산의 TV특집). 이 시대의 도쿄(東京)(간토(關東))은, 아직 습지대 (미정비)이었습니다. 유럽 상인은, 일본에 단발총(거래 품목)과 그리스도교를 초래합니다. 그리스도교는, 유럽에 있어서의 사회 질서의 요점이며, 구제와 평등을 설득합니다. 동남아시아에 전개한 일본인(해적혹은 상인과 노예)로부터, 이 근본사상은 정착화합니다. 나가사키(長崎)나 하카타(博多). 한역 문화(유교와 중국 불교)의 시설. 작은 중계 기지이었던 나하(那覇)와 슈리(류큐(琉球))에는, 일본 불교의 사원도 점재하고 있었습니다. 히사시(尙)가에 의한 무력통일. 내일 아침이나 청호와의 권봉使외교. 조선 불교의 권위를 후원자에, 류큐(琉球)왕국은 독립국 (무역국)로서의 기반을 확고히 합니다. 일본 혼슈(本州)에서는 오다(織田) 노부나가(信長)가 등장. 그리스도교의 포교 해금과, 무력에 의한 불교종파의 약체화 전략. 그가 암살된 뒤, 도요토미 히데요시(豊臣秀吉)가 등장. 동서의 일본 세이(征)壓과 조선 침공. 그리고 천황의 후원자(관백)이 되는 것으로, 그는 질서통제를 시도합니다. 국내에 있어서 불교와 그리스도교의 대립이 에스컬레이트. 이 상황속에서, 그는 병사했습니다. 그리고 도구가와이에야스(絀川家康)(부모와 자식)의 등장. 토요토미(豊臣) 패밀리의 배제 뒤, 그들은 간토(關東)에 도시 기능을 옮긴다 (도쿄(東京)의 대간척). 조정에서 장군(칭호)을 받게 된 도쿠가와(絀川) 막부(幕府)는, 1607년에 류큐(琉球) 침공(동남아시아 교역의 주도권확보)을 판단. 그렇지만 전통질서(불교와 신도)이라고 키리시탄(개혁파)의 알력은, 한계에 달했습니다. 선교사의 퇴거 명령(1613). 크리스트 교도의 입국 금지 령(1616). 나가사키(長崎), 시마바라의 난(島原亂)(1637-1638). ≫ 这个主题,以前被记录收集了。九州。关西和东海地区。东日本。各地的武力势力,根据那个网络使之活出发化做海外交易。当时的日本好象是有名的银的出产国的(石见银山的TV特集)。这个时代的东京(关东),是还湿地带(未整备)。欧洲商人,给(对)日本带来单发枪(交易品种)和基督教。基督教,是在欧洲的社会秩序的枢轴,说明救济和平等。从向东南亚发展的日本人(海盗或者商人和奴隶),这个根本思想落实化做。长崎和博多。汉译文化(儒教和中国佛教)的设施。为是小转播基地的那霸和头村落(琉球),日本佛教的寺院也散布着。由尚家的武力统一。与明晨和清朝的本封使外交。向后盾朝鲜佛教的权威,琉球王国坚固作为独立国(贸易国)的基础。在日本本州织田信长登场。基督教的传教解除禁令和,由武力的佛教宗派的弱化战略。他被暗杀以后,丰臣秀吉登场。东西的日本征子压和朝鲜侵占。由于又成为天皇的后援者(关白)的,他尝试秩序统一。在国内佛教和基督教的对立升级。在这个状况中,他病故了。又絀川家康(父母和子女)的登场。丰臣家庭的排除后边,他们把城市功能迁移到关东的(东京的大排水开垦)。被朝廷授予将军(称号)的絀川幕府,是1607年判断琉球侵占(东南亚交易的主导权确保)。然而与传统秩序(佛教和神道)天主教(改革派)的不和,达到了界限。宣教师的退去命令(1613)。基督教徒的入境禁止令(1616)。长崎,岛原的紊乱(1637-1638)。
黒色火薬(:Gunpowder:흑색 화약) http://simple.m.wikipedia.org/wiki/Black_powder
☞ 鉄砲伝来(:火器传入日本) http://ja.m.wikipedia.org/wiki/%E9%89%84%E7%A0%B2%E4%BC%9D%E6%9D%A5



☞ 三浦按針:William Adams (sailor):윌리엄 애덤스
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%82%A6%E3%82%A3%E3%83%AA%E3%82%A2%E3%83%A0%E3%83%BB%E3%82%A2%E3%83%80%E3%83%A0%E3%82%B9
1600年、徳川家康の連合軍(東)は豊臣ファミリーの連合軍(西)と衝突します。関ケ原の戦い。徳川連合軍の事前交渉(分断交渉)。そして徹底的な豊臣サポーターに対する限定制裁(大阪,冬と夏の陣)。徳川親子は、自他の消耗を軽減した講和戦略によって、早期の国内統一(将軍による大名指導体制)を実現。その一方で、物流検問所や諜報員(忍者)による監視システムが必要不可欠になりました。政界からの貴族排除。戸籍と蓄財管理。農民の武装解除。定期的な大名家族の中央転勤。巨大公共事業による散財強要。罰則強化(切腹や資産没収)によるライバル抹消。戦国武将の対立(緊張や遺恨)は、形を変えて継続しました。≫ In 1600, Ieyasu Tokugawa's Allied Forces (eastern) will collide with the Allied Forces (western) of the Toyotomi family. Battle of Sekigahara. The Tokugawa Allied Forces' prior negotiation (division negotiation). And limited sanction against the thorough Toyotomi supporter (Osaka formation of winter, and summer). The Tokugawa parent and child realize early domestic unification (daimyo instruction organization by a general) by the peace strategy which reduced consumption of oneself and others. It stopped, untying the supervising system by the physical distribution checkpoint or an intelligence operative (ninja) on the other hand. Aristocrat exclusion from the political world. A family register and moneymaking management. A farmer's disarmament. A periodical daimyo family's central transfer. Dissipation extortion by huge public works. Rival erasion by tightening up penal regulations (hara-kiri and property confiscation). A Warring States general's confrontation (strain and grudge) changed the form, and continued. ≫ 1600년, 도구가와이에야스(絀川家康)의 연합군(동일본)은 토요토미(豊臣) 패밀리의 연합군(서일본(西日本))과 모순됩니다. 세키가하라(關原)의 싸워. 도쿠가와(絀川) 연합군의 사전교섭(분단 교섭). 그리고 철저한 토요토미(豊臣) 서포터에게 대한 한정 제재(오사카(大阪), 겨울과 여름의 진). 도쿠가와(絀川) 부모와 자식은, 자타의 소모를 경감한 강화 전략에 의해, 조기의 국내통일(장군에 의한 오나(大名) 지도 체제)을 실현. 한편, 물류검문소나 첩보원 (닌자(忍者))에 의한 감시 시스템은 손 떼어 놓을 수 없게 되었습니다. 정계에서의 귀족배제. 호적과 축재 관리. 농민의 무장 해제. 정기적인 오나(大名) 가족의 중앙전근. 거대 공공 사업에 의한 산재 강요. 벌칙강화(사죄나 자산몰수)에 의한 라이벌殲滅. 전국무장의 대립(긴장이나 유한)은, 형을 바꾸어서 계속했습니다. ≫ 1600年,絀川家康的联军(东日本)与丰臣家庭的联军(西日本)撞上。关原战斗。 絀川联军的事前谈判(分割谈判)。对又彻底的丰臣支援者的限定制裁(大阪,冬天和夏天的阵势)。絀川父母和子女,是根据减轻自己和他人的消耗的议和战略,实现早期国内统一(由将军的大名指导体制)。那个一方面,由物流盘查所和谍报员(忍者)的监控系统手不能放开了。来自政界的贵族排除。户口和攒的钱管理。农民的武装解除。定期的大名家族中央调动工作。由巨大公共事业的花费勒索。由惩罚条例强化(死刑和资产没收)的对手歼灭。战国武将的对立(紧张和遗恨),改变形式继续了。
☞ Battle of Sekigahara:세키가하라 전투:關原之戰:関ケ原の戦い http://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Sekigahara
☞ Siege of Osaka:大阪之役:오사카 전투:大阪の陣 http://en.m.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Osaka



☞ Shimabara Domain:시마바라 번:島原藩 - Wikipedia, the free encyclopedia http://en.wikipedia.org/wiki/Shimabara_Domain


琉球侵攻あと、日本は東アジア交易の直接経営に乗り出しました。台湾。ベトナム(安南)。ビルマ(アユタヤ)。マレーシア。ボルネオ(ブルネイ)。フィリピン(マニラ)。カンボジア(プノンペン)。諸外国の港湾には日本人町が並ぶと共に、その取引先は、インドネシア(マラッカ海峡)からスラウェシまで伸びました。その主な権益は、徳川幕府の指定港(長崎や鹿児島)に集積。そして大阪や西日本(各エリア)にも、民間の貿易地は分散(拡張)されました。同時に、その拠点は宣教師(イエズス会)の活動起点にもなります。琉球。鹿児島。京都。もともと階級支配(伝統秩序)の強いエリアでは、すぐにキリスト教との摩擦が表面化。強制改宗や宣教師の排除(送還や殉教)が事件になりました。一方で、戦国時代からキリスト教が根づいたエリア(長崎や大阪周辺)では、武装した庶民と幕府軍の衝突にエスカレートしました。武力制裁あとも信者は隠れて信仰を維持しました(隠れキリシタン)。この禁教が解除されたのは、236年後の1873年です。詳しくは検索先を参考にして下さい。≫ Japan set about the management of the East Asia trade directly after the Ryukyu invasion. Taiwan. Vietnam (Annam). Burma (Ayutthaya). Malaysia. Borneo (Brunei). Philippines (Manila). Cambodia (Phnom Penh). While Japantown was located in a line with the port of foreign countries, the customer was extended from Indonesia (Strait of Malacca) to Celebes. The main rights and interests are accumulated on the particular port (Nagasaki and Kagoshima) of Tokugawa shogunate. And the private trade place was distributed by Osaka and western part of Japan (each area) (extension). Simultaneously, the base also turns into a missionary's (Jesuit) activity starting point. Ryukyu. Kagoshima. Kyoto. Friction with Christianity surfaces immediately from the first in the strong area of class rule (tradition order). Compulsive conversion and the missionary's exclusion (repatriation and martyrdom) became an incident. On the other hand, in the area (Nagasaki and outskirts of Osaka) where Christianity rooted from the Age of Civil Wars, it escalated to the collision of the government army with the armed people. The believer hid and after military power sanction maintained faith (secret Christian). It is 1873 years 236 years after that this suppression was canceled. Please refer to a search place for details. ≫ 류큐(琉球) 침공 뒤, 일본은 동아지아교역의 직접 경영에 착수했습니다. 대만. 베트남(안나(安南)). 버마(아유타야). 말레이시아. 보르네오(브루나이). 필리핀(마닐라). 캄보디아(프놈펜). 제외국의 항만에는 일본인도시가 나란히 선다 동시에, 그 거래처는, 인도네시아(말라카해협(Strait of Malacca))로부터 술라웨시(Sulawesi)까지 자랐습니다. 그 주된 권익은, 도쿠가와(絀川) 막부(幕府)의 지정항 (나가사키(長崎)나 가고시마(鹿兒島))에 집적. 그리고 오사카(大阪)나 서일본(西日本)(각지역)에도, 민간의 무역 땅은 분산(확장)되었습니다. 동시에, 그 거점은 선교사(예수회)의 활동 기점도 됩니다. 류큐(琉球). 가고시마(鹿兒島). 교토(京都). 원래계급 지배(전통질서)이 강한 지역에서는, 곧 그리스도교와의 마찰이 표면화. 강제 개종이나 선교사의 배제(송환이나 순교)이 사건이 하게 되었습니다. 한쪽에서, 전국시대부터 그리스도교가 뿌리내린 지역(나가사키(長崎)나 오사카(大阪) 주변)에서는, 무장한 서민과 막부(幕府)군의 충돌에 확대했습니다. 무력 세이(征)壓뒤도 신자는 가려져서 신앙을 유지했습니다 (숨음 키리시탄). 이 금령교가 해제된 것은, 236년후의 1873년입니다. 자세한 내용은 검색처를 참고에 해 주십시오. ≫ 琉球侵占后边,日本东亚洲交易的直接为经营挺出了。台湾。越南(安南)。缅甸(大城府)。马来西亚。Borneo(文莱)。菲律宾(马尼拉)。柬埔寨(金边)。在诸外国的港湾上(里)日本人城市排列的同时,那个客户,从印度尼西亚(马六甲海峡)到Sulawesi伸长了。那个主要的权益,是为絀川幕府的指定港(长崎和鹿儿岛)集积。又在大阪和西日本(各区域)上(里),民间的贸易地也能分散(扩张)做了。同时,那个据点也成为宣教师(耶稣会)的活动起点。琉球。鹿儿岛。京都。在不赔不赚阶级支配(传统秩序)的强的区域,马上与基督教的摩擦表面化。强制改宗和宣教师的排除(送还和殉教)成为了事件。另一方面,从战国时代开始基督教根zu在的区域(长崎和大阪周边),为武装的平民和幕府军的冲突扩大了。武力征子压后边信徒也隐藏维持信仰的(隐藏天主教)。这个禁令教被解除了的,是236年后的1873年。详细请参考检索处。
☞ 日本(ならびに琉球)におけるキリスト教史:Christianity in Japan(&Ryukyu):일본 (및 류큐(琉球))의 기독교:日本(和琉球)基督教史http://en.m.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Japan ☞ Anjiro :安二郎(あるいは弥次郎) 1548年、マラッカにおけるイエズス会の洗礼儀式によって、最初の日本人信者(カトリック教)が誕生する。:1548, the first Japanese believer (Catholicism) will be born by the baptism ceremony of Jesuit in Malacca.:안(安) 지로(二郎) (혹은 彌차남) 1548년, 말라카에 있어서의 예수회의 세례의식에 의해, 최초의 일본인신자(가톨릭교(Catholicism))이 탄생한다:1548年,根据在马六甲的耶稣会的洗礼仪式,最初的日本人信徒(天主教)诞生。http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anjir%C5%8D ☞ Ishin Sūden:崇傳:곤치인 스덴 豊臣討幕と徳川幕府の成立について、戦略アドバイザーの役割をした僧侶。 http://en.m.wikipedia.org/wiki/Ishin_S%C5%ABden 1635年、東南アジアへの渡航禁止(第三次鎖国命令)あと、日本人町のネットワークが衰退に向かう。:In 1635, the network of Japantown will go to a decline after the travel ban (the third national isolation command) to Southeast Asia.:1635년, 동남아시아에의 해외 출국 금지(제3차쇄국 명령)뒤, 일본인도시의 네트워크가 쇠퇴를 향한다.:1635年,向东南亚的出国禁止(第三次闭关自守命令)以后,日本人城市的网络朝向衰退。

世代継承された歴史記録。この擬似体験(経験値)は、のちに太平洋戦争(日本軍による南方侵攻)における占領地プランの遠因になる。:History record by which generation succession was carried out. This virtual experience (experience value) becomes a remote cause of the occupied territory plan in the Pacific War (south invasion by a Japanese army) behind.:세대계승된 역사기록. 이 유사체험(경험 값)은, 이후에 태평양 전쟁(일본군의 남진 전략)에 있어서의 점령지 플랜의 원인이 된다.:被世代继承的历史记录。这个疑似体验(经验值),以后变成为在太平洋战争(日军的南进战略)的占领地计划的远因。




http://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Azukizaka_(1564)
原型:원형:Prototype ☞ 一向一揆。戦国時代の末期に、大乗仏教(信仰)による下層市民の連合体が、職業軍人(侍)の社会秩序と衝突。キリスト教徒による島原の乱が、これと同様。この決死戦(全滅戦)の記憶を、近代において戦略的に復刻させたのが「自爆攻撃(カミカゼ)」に近い。:Riot(Ikkō-ikki). The combination of the lower layer citizen by Mahayanist Buddhism (faith) collides with a professional soldier's (samurai) social order in the last stage of the Age of Civil Wars. Shimabara Uprising by a Christian is the same as that of this. It is close to "a suicide bomb attack (kamikaze)" to have made memory of this desperate game (total-destruction game) reproduce strategically in modernization.:정토진종 봉기. 전국시대의 말기에, 대승불교(신앙)에 의한 하층시민의 연합체가, 직업 군인(사무라이)의 사회 질서와 충돌. 크리스트 교도에 의한 시마바라의 난(島原亂)이, 이것과 같음. 이 결사전 (전멸전)의 기억을, 근대에 있어서 전략적으로 복각시킨 것이 「자폭 공격(【가미카제】)」에 가깝다.:完全武装起义。战国时代的末期,由大乘佛教(信仰)的下层市民的联合体,职业军人(武士)的社会秩序和冲突。由基督教徒的岛原的紊乱,这个和同样。在近代让战略的复刻了的这个决死战(全歼战)的记忆,靠近「自杀爆炸攻击(kamikaze)」。
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Ikk%C5%8D-ikki


また追記。琉球侵攻の目的は領土拡大(0.6%)よりも、主導権と貿易利権の確保にありました。徹底的な収奪と懐柔。徳川幕府(薩摩藩)は、琉球王族(官僚)による琉球人からの収奪を、より強化させます。過重な貢物ノルマ(収穫量の設定)。穀物(常食)から甘味料(黍)への転作強要。結果的な二国への二重朝貢琉球官僚は、無理な農地開拓と人口増加政策によって要求に応えました。琉球諸島における貧困層の過重負担。この奴隷化政策を代行したことによって、彼らは権威を失いました(琉球処分による王国秩序の完全消滅)。この成功体験(あるいは主体喪失)は、近代あとも日本人と沖縄人(琉球人)の無意識を呪縛しました。徹底的な収奪と懐柔のベーシックは、アイヌ民族政策や中世における階級思想の反映でもあります。≫ Mo postscript. Rather than territorial expansion (0.6%), the purpose of the Ryukyu invasion was in reservation of the leadership and trade rights. Thorough expropriation and conciliation. Tokugawa shogunate (Satsuma Domain) makes the expropriation from the Ryukyuan by the Ryukyu Royal Family (bureaucrat) strengthen more. A too heavy tribute norm (setup of crop yields). Crop rotation extortion to a sweetener (sugercane) from grain (staple food). Double giving a tribute to two consequential countries. The Ryukyu bureaucrat met the demand by impossible farmland exploitation and an increase-in-population policy. The poor's too heavy burden in Ryukyu Islands. By having executed this enslavement policy by proxy, they lost authority (complete extinction of the kingdom order by the Ryukyu disposal). This success experience (or subject loss) carried out the spell of no being conscious of Japanese and an Okinawan (Ryukyuan) also after modernization. The basics of thorough expropriation and conciliation are also reflection of the class thought in an Ainu race policy or medieval times.

http://en.wikipedia.org/wiki/Satsuma_Domain
1781_Japanese_Temmei_1_Manuscript_Map_of_Taiwan_and_the_Ryukyu_Dominion_-_Geographicus_-_TaiwanRyukyu-unknown-1781
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/1781_Japanese_Temmei_1_Manuscript_Map_of_Taiwan_and_the_Ryukyu_Dominion_-_Geographicus_-_TaiwanRyukyu-unknown-1781.jpg
1781年(征服から177年後)。日本人航海士(あるいは商人)によって、記された地図。文字は王族に関する解説文。薩摩からの航程日数(経験則)。那覇のデフォルメ。比較的に未踏の地域(マラリア地帯など)は小さい。:1781 (177 years after conquest). The map described by the Japanese navigation officer (or merchant). A character is the expository writing about the Royal Family. The passage days from Satsuma (empirical rules). Deformation of Naha. Unexplored areas (malaria zone etc.) are small in comparison.:1781년(무력 세이(征)壓으로부터 177년후). 일본인항해사 (혹은 상인)에 의해, 담아진 지도와 왕족의 해설 문장. 사쓰마(薩摩)에게서의 항정일수(경험칙). 나하(那覇)의 데포르메. 비교적으로 미증유의 지역(말라리아 지대 등)은 작다.:1781年(从武力征子压177年后)。根据日本人大副(或商人),被记的地图和王族的解说文。来自萨摩的航行路程日数(经验则)。那霸的变形。比较足迹未到的地域(疟疾地带等)小。


≫ 추가 기록. 류큐(琉球) 침공의 목적은 영토확대(0.6%)보다도, 주도권과 무역 이권의 확보에 있었습니다. 철저한 수탈과 회유. 도쿠가와(絀川) 막부(幕府)(사쓰마(薩摩) 번)은, 류큐(琉球) 왕족(관료)에 의한 류큐인에게서의 수탈을, 보다강화시킵니다. 과중한 공물 노르마(norma)(수확량의 설정). 곡물(주식)로 감미료(사탕수수)에의 굴림작강요. 결과적이는 2국에의 이중조공. 류큐(琉球) 관료는, 무리한 농지개척과 인구증가 정책에 의해 요구에 응했습니다. 류큐제도(琉球諸島)에 있어서의 빈곤층의 과중부담. 이 노예화 정책을 대행한 것에 의해, 그들은 권위를 잃어버렸습니다 (류큐(琉球) 처분에 의한 왕국질서의 완전소멸). 이 성공 체험 (혹은 주체상실)은, 근대 뒤도 일본인과 오키나와(沖繩)인 (류큐인)의 무의식을 주박했습니다. 철저한 수탈과 회유의 베이직은, 아이누(Ainu) 민족정책이나 중세에 있어서의 계급사상의 반영입니다. ≫ 又补记。琉球侵占的目的比领土扩大(0.6%)都,在主导权和贸易利权的确保上(里)有。彻底的掠夺和怀柔。絀川幕府(萨摩藩),自来自由琉球王族(官僚)的琉球人的掠夺,使之强化。过重的贡物定额(收获量的设定)。从谷物(主食)向甜调味品(甘蔗)滚子作品勒索。向结果上的二国的双重朝贡。琉球官僚,困难的根据农业用土地开荒和人口紒加政策回应要求。在琉球群岛的贫困层的过重负担。通过代行这个奴隶化政策,他们丢失权威的(由琉球处分的王国秩序的完全消灭)。这个成功体验(或主体丧失),近代后边也用咒语束缚住了日本人和冲绳人(琉球人)的无意识。和彻底的掠夺怀柔的BASIC,在阿伊努族民族政策和中世纪的阶级思想的反映也存在。"λ=(∵`{‥The puchi spell disappeared.ちょっとは呪縛が消えた。:조금, 주박이 풀렸다.:稍微,咒语解开了。この事件は、琉球における格闘技(空手, tee)の精神性にも影響を与えます。≫ This incident also affects the spirit of the art of karate (tee) in Ryukyu. ≫ 이 사건은, 류큐(琉球)에 있어서의 격투기(공수(가라데), tee)의 정신에도 영향을 미치게 합니다. ≫ 这个事件,给在琉球的格斗(空手, tee)的精神也带来影响。

そのまた追記。そもそも琉球は、日本商人にも開かれた貿易ポイントでした。九州や関西。北海道や東日本の乾燥昆布。焼き物。日本刀(なぜだか、LEQUIO=琉球人の代名詞)。非常食の甘蔗(サツマイモ)。朝鮮の人参。東南アジアの螺鈿漆器。香料。染め織り。小型馬(与那国)。三味線(楽器文化)は琉球から日本に逆輸出されます。仏教文化(鑑真の渡航)の中継ルートにもなりました。≫ First of all, Ryukyu was the trade point opened by the Japanese merchant. Kyushu and Kansai. Dry sea tangle of Hokkaido or East Japan. Pottery. Japanese sword (a LEQUIO= Ryukyuan's pronoun?). The sweet potato of emergency provisions (satsuma potato). A Korean carrot. Mother-of-pearl lacquer ware of Southeast Asia. Spice. Dyeing weave. Small horse (Yonaguni). A samisen (musical instrument culture) is reexported to Japan from Ryukyu. It also became a relay route of Buddhist culture (Ganjin's voyage). ≫ 처음부터 류큐(琉球)는, 일본의 상인에게도 열린 중계 무역의 거점이었습니다. 규슈(九州)나 간사이(關西). 홋카이도나 동일본의 건조 다시마. 도자기. 일본도 (왜인가 LEQUIO=류큐인의 대명사). 비상 식품의 사탕수수(고구마). 조선의 당근(인삼). 동남아시아의 나전(자개)칠기. 향료. 모양織이나 물들여 짜. 소형말(요나쿠니). 샤미센(악기문화)은 류큐(琉球)에서 일본에 역수출됩니다. 불교문화(간진(鑑眞)의 해외 출국)의 중계 루트도 되었습니다. ≫ 原本琉球,是能日本的商人也打开的转口贸易的据点。九州和关西。北海道和东日本的干燥海带。陶器。日本刀(为何LEQUIO=琉球人的代词)。应急食品的甘蔗(甘薯)。朝鲜的胡萝卜。东南亚的螺钿漆器。香料。花样织和染织。小型马(与那国)。日本三弦(乐器文化)被琉球为日本重又出口。也成为了佛教文化(鉴真的出国)的转播渠道。



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